- Główna
- Baza wiedzy
- Wsparcie logistyczne dla sklepu internetowego
Wsparcie logistyczne dla sklepu internetowego
04.08.2023, autor: Reslogistic
Opinie klientów są ważnym aspektem zakupów online. Pozytywnie przyciągają klientów, więc najlepsza obsługa klienta leży w interesie sprzedawcy. Dlatego oprócz samej jakości produktu ważny jest także kontakt z klientem, koszt przesyłki, a przede wszystkim sprawna i szybka wysyłka towaru.
Sprzedaż artykułów w sklepie stacjonarnym bardzo różni się od sprzedaży internetowej. Jeśli kiedykolwiek sprzedałeś produkt w określonej lokalizacji, to nie jest to zbyt konkurencyjne w stosunku do innych sprzedawców z podobnej linii produktów. Klienci nie mają pełnych informacji o rynku podczas kupowania produktów w konkretnym mieście, w lokalnym sklepie.
Magazyn zewnętrzny dla e-commece
Konkurencja w internecie jest ostra, a klienci praktycznie nie mają ograniczeń w porównywaniu ofert. Ceny mogą być takie same ze względu na niewielkie różnice w produktach. Głównymi czynnikami, na które potencjalni klienci często zwracają uwagę w tej sytuacji, jest szybki czas dostawy towaru, szybkość reakcji obsługi klienta, obsługa reklamacji i zwrotów szczególnie w szczycie sezonu sprzedaży. Te elementy muszą być szczególnie dobrze zorganizowane. Obsługa sklepów internetowych i ich logistyka to duże wyzwanie. Jeśli brakuje Ci pracowników lub masz zbyt małą powierzchnię możesz rozważyć skorzystanie z usług magazynu zewnętrznego w centrum logistycznym. Uzyskasz dzięki temu gwarancję błyskawicznej dostawy zakupionego towarów w sklepie internetowym do klienta, brak jakichkolwiek problemów z wysyłką, bezbłędną obsługę wysyłek w szczycie sprzedaży. Pełny wachlarz usług obejmujących kompletowanie towarów, logistykę i obsługę sklepów internetowych tj. pakowanie paczek e-commerce świadczy nasza doświadczona kadra Reslogistic.
Jak działa profesjonalne Centrum Logistyczne?
Logistyka sklepów internetowego prowadzona jest kompleksowo od A do Z. Proces ten obejmuje dostarczenie towaru do magazynu, przyjmowanie zamówień od klientów, kompletowanie towarów, pakowanie, wysyłkę i obsługę. Zlecając ten obszar wyspecjalizowanej firmie świadczącej usługi logistyczne, możesz skupić się na innych aspektach swojej działalności biznesowej, takich jak zarządzanie, marketing czy administracja.
Obowiązki e-commerce i odpady
Jednym z obowiązków bezpośrednio związanych ze sprzedażą internetową jest rejestracja w BDO i uiszczanie opłat. Powinieneś znać te warunki. bo brak rejestracji w BDO może skutkować surowymi karami. Są systemy magazynowe z których można uzyskać informacje o materiałach opakowaniowych użytych do pakowania towaru. Dlatego jeżeli zdecydujesz się na współpracę z centrum logistycznym, zapytaj, czy posiadają takie systemy, abyś miał gotowe raporty do rocznego zestawienia dla BDO.
Aby rozważać atrakcyjność ofert od operatorów logistycznych, istotne jest zrozumienie własnych kosztów. Jeżeli jesteśmy ich świadomi, zarówno tych wysokich, czy tych za niskich to możemy przeliczyć, ile powinniśmy płacić za obsługę magazynowo logistyczną.
W jaki sposób fulfillment pomaga zwiększać rentowność sklepu internetowego?
Czy wybrać własny magazyn eCommerce, czy jednak usługę fulfillment?