przenisienie usługi logistycznej do nowego magazynu

Przeniesienie usług logistycznych do innego magazynu

Sprawna logistyka powinna być efektywnym „krwioobiegiem” każdej firmy prowadzącej działalność e-commerce. Zwłaszcza, gdy zmienność rynku, oczekiwania klientów, rosnąca konkurencja wciąż stawiają nowe wymagania i zmuszają do wprowadzania coraz to nowych rozwiązań.

W przypadku niewielkiej firmy, która rozpoczyna działalność można – i w wielu przypadkach tak się dzieje – radzić sobie z logistyką samodzielnie. Do czasu… Z czasem jednak, obsługa czynności logistycznych zaczyna coraz mocniej absorbować pochłaniając przy tym coraz większe koszty. Trzeba wiedzieć, że utrzymywanie własnej infrastruktury magazynowej jest deklaracją długoterminową pochłaniającą środki i wymagającą sporego zasobu wiedzy. A co więcej, magazynowanie coraz większych ilości towaru, przy jednocześnie rosnących zamówieniach, zwykle stanowi nie lada wyzwanie. Z drugiej strony, wynajęcie dodatkowej powierzchni to nadprogramowy czas poświęcony na jej obsługę, koszty związane z ubezpieczeniem, zabezpieczeniem, zakupem odpowiedniego sprzętu i infrastruktury magazynowej, oprogramowaniem, zatrudnieniem dodatkowych pracowników, itp..

Przeniesienie obsługi logistycznej na firmę zewnętrzną

przeniesienie obsługi logistycznej na firmę zewnętrznąCały ten proces można wziąć na swoje barki ponosząc odpowiedzialność za jego sprawą organizację kosztem czasu, środków, a i nierzadko zdrowia. Można też spróbować zlecić – powierzyć całą obsługę magazynową z obsługą sklepu e-commerce włącznie firmie zewnętrznej – operatorowi logistycznemu.

Podjęcie decyzji o rezygnacji z własnego magazynu nie należy do łatwych. Ale jeśli w Waszej firmie:

  • Zaczyna brakować powierzchni magazynowej;
  • Nie ma już czasu na obsługę zamówień;
  • Sprzedaż, z wyżej wymienionych powodów, uległa stagnacji;
  • Wysyłka sporej ilości zamówień staje się coraz bardziej uciążliwa i zbyt droga;
  • Coraz częściej zdarzają się pomyłki, opóźnienia i błędy w dystrybucji…

…to czas najwyższy by zainteresować się dostępnymi rozwiązaniami, jakie proponują operatorzy logistyczni. Jednak, zanim zdecydujecie się na wybór odpowiedniego partnera należy najpierw przemyśleć i określić własne potrzeby, których znajomość przez operatora, może pomóc usprawnić przechowywanie i dystrybucję towarów. Operatorzy logistyczni są w stanie obsługiwać i łączyć różne branże. W sposób fachowy i rzetelny zapewniają magazynowanie produktów – również artykułów wrażliwych i wymagających szczególnych warunków przechowywania. Z operatorem logistycznym odpada wiele uciążliwych i pochłaniających czas czynności, jak: pakowanie, prowadzenie magazynu czy obsługa kurierów. Ale i także: wyszukiwanie produktów pasujących do składanych zamówień, kompletacja zamówień, zabezpieczanie produktów przy wysyłce, pakowanie, drukowanie odpowiednich etykiet i ich naklejanie. Dodatkowo, partner logistyczny, jest w stanie zarządzać płynnością dostaw do odbiorców w szczycie sezonu lub zarządzać zwrotami.

Współpraca z operatorem logistycznym

Warto wiedzieć, że zlecenie obsługi firmie zewnętrznej powinno się opierać na współpracy. Choćby dotyczącej informacji o specyfice danego produktu – zwłaszcza w przypadku towarów nietypowych – i wszelkich danych o nim, w tym specjalnych warunków przechowywania, jeśli takie występują. Dotyczy to również nieschematycznego sposobu przyjęcia towaru i towarzyszących temu czynności, drodze wydawania towaru i związanych z nim procedurami dla pracowników magazynu. Wiedza o tym, w znaczny sposób, pomoże opracować strategiczne wskaźniki efektywności, jak choćby: terminowość i płynność dostaw czy stałe uzupełnianie zapasów, ale i także pomoże w optymalizacji właściwej wyceny usług.

współpraca z operatorem logistycznym e-commerce

Operatorzy logistyczni typu: 3PL, 4PL i 5PL dysponują całą siecią partnerską, niezbędną w sprawnym i efektywnym serwisie, przy znacznie obniżonych kosztach. Współpracują z większością firm kurierskich w Polsce jak: DPD, UPS, DHL Express, InPost, FedEx, GLS, Poczta Polska, Pocztex, Raben, Geis, i wieloma innymi, z możliwością błyskawicznego – jeszcze tego samego dnia – wysłania przesyłki, zarówno w kraju jak i za granicą.

Warto przyjrzeć się usłudze fulfillmentu polegającej na przejęciu zarządzania logistyką i procesami zamówień przez firmę z zewnątrz w zakresie, której mieści się przeważnie:

  • przyjmowanie dostaw zewnętrznych,
  • magazynowanie towarów,
  • kompletowanie, pakowanie i wysyłka,
  • przyjmowanie zamówień,
  • płynna obsługa zamówień w okresach wzmożonej sprzedaży (okres świąteczny),
  • przygotowywanie dokumentów wysyłkowych,
  • logistyka zwrotów,
  • raporty sprzedaży,
  • reklamacje,
  • profesjonalna obsługa,
  • szereg usług dodatkowych, tj. etykietowanie, tworzenie zestawów, itd.

Korzyści z zewnętrznej obsługi logistycznej

Korzyści z usługi fulfillmentu są niepomierne. Przede wszystkim oszczędność czasu, który można poświęcić na rozwój własnego biznesu, poszukiwania nowych partnerów handlowych i klientów. Również oszczędność środków, które należałoby przeznaczy na obsługę i utrzymanie własnego magazynu. A przy okazji dostęp do niemal nieograniczonego miejsca przechowywania i składowania towarów. Również możliwość uzyskania lepszych warunków handlowych z firmami kurierskimi wraz z szybką i płynną wysyłką towarów. Sprawna obsługa zamówień i niezawodność w tzw. szczytach sprzedażowych. Wreszcie, wygodne i bezproblemowe ściąganie zamówionej przez stronę pozycji z miejsca w magazynie.

Reslogistic – Dobra firma logistyczna