- Główna
- Baza wiedzy
- Czym jest outsourcing logistyczny?
Czym jest outsourcing logistyczny?
18.08.2023, autor: Reslogistic
W dynamicznie zmieniającej się dobie Internetu, zwłaszcza podczas pandemii, obserwujemy ogromny rozwój branży e-commerce. Cały obszar handlu internetowego gwałtownie rośnie.
W związku ze zwiększającą się liczbą zamówień, przedsiębiorcy, aby nadążyć z realizacją wysyłek, zlecają część związanych z tym obowiązków firmom zewnętrznym. Outsourcing logistyczny to właśnie realizacja powierzonych obowiązków w zakresie obsługi magazynowania, realizacji zamówień, dystrybucji i transportu przez wyspecjalizowaną firmę zewnętrzną. Jeszcze kilka lat temu outsourcing logistyczny w Polsce nie był zbyt popularny, ale sytuacja szybko się zmieniła. W miarę jak coraz więcej przedsiębiorców dąży do poprawy jakości usług i zaspokajania rosnącego popytu, są oni coraz bardziej zdeterminowani do wdrożenia tego modelu logistycznego.
Outsourcing logistyczny – korzyści
Aktualnie coraz mniej przedsiębiorców zatrudnia pracowników sprzątających, ochroniarzy i księgowych. Preferują oni bardziej współpracę z firmami sprzątającymi, agencjami ochrony czy biurami rachunkowymi. To kwestia tylko znalezienia odpowiedniego wykonawcy danej usługi i podpisania umowy. W przypadku, gdy przedsiębiorca potrzebuje zwiększyć personel firmy, udaje się do agencji zatrudnienia. Obecnie właściciele firm rzadko rekrutują samodzielnie pracowników, bo jest to mniej opłacalne. Podobnie jest z logistyką. Wdrażając outsourcing logistyczny, przedsiębiorstwo zyskuje:
optymalizację wydatków i zmniejszenie ryzyka inwestycyjnego. Opłata tylko za wykorzystaną powierzchnię, oszczędza na wynagrodzeniach dla pracowników i wynajmowaniu sprzętu magazynowego;
możliwości skupienia się na strategii marketingowej, jakości, wydajności oraz wprowadzenia innowacji;
polepszenie płynności wszystkich procesów logistycznych i podział odpowiedzialności, bo wykonawca zadań jest wykwalifikowanym w tej branży podmiotem, który ma najlepsze rozwiązania technologiczne na rynku oraz nowoczesne integracyjne oprogramowanie;
poprawę jakości obsługi konsumenta wskutek przyspieszenia ruchu towaru. Skraca się termin dostawy, a rośnie poziom zadowolenia klienta oraz liczba zamówień;
większą konkurencyjność.
Wyżej wymienione działania z pewnością doprowadzą do polepszenia jakości usług na rynku.
Outsourcing logistyczny dla e-commerce
Ze względu na duże nakłady inwestycyjne w e-commerce, logistyka nowoczesnych przedsiębiorstw jest rzeczywiście sporym wyzwaniem. Konkurencja wymaga zwiększenia wydajności, poprawy jakości i obniżenia kosztów obsługi klienta. Można to osiągnąć zwracając szczególną uwagę na odpowiednie działania przedsiębiorstwa. Pozostałe zadania należy powierzyć zewnętrznym operatorom logistycznym. Aby maksymalnie zwiększyć korzyści płynące ze współpracy z partnerami, niezwykle istotnym działaniem jest przede wszystkim wybór doświadczonego, sprawdzonego i godnego zaufania operatora oraz na początkowym etapie kooperacji szczegółowe omówienie warunków współpracy.
Outsourcing logistyczny z firmą Reslogistic, to szeroki wachlarz usług logistycznych i magazynowych, które realizujemy według najwyższych standardów jakości dla firm, osób prywatnych i właścicieli sklepów internetowych. Zastanawiasz się jaki outsourcing logistyczny wybrać dla swojego sklepu i firmy.
Zakupy przez Internet cieszą się ogromną popularnością. Dlatego branża e-commerce jeszcze nigdy nie miała się tak dobrze. Zamierzasz spróbować w niej swoich sił? A może już prowadzisz e-sklep? Sprawdź, jakie znaczenie ma magazyn dla e-commerce i dowiedz się, jak wybrać odpowiedni.
Stan środowiska naturalnego budzi niepokój nie tylko naukowców i polityków, ale też sporej części społeczeństwa. I dlatego coraz popularniejsza jest również ekologia w biznesie. Jak może to wyglądać w przypadku sklepów internetowych? Poznaj proste i sprawdzone rozwiązanie od Reslogistic.
Sprzedaż internetowa jeszcze nigdy nie była tak popularna. Lawinowy wzrost liczby klientów e-sklepów, przekłada się z kolei na rozwój branży e-commerce. Co zrobić, aby wyprzedzić konkurencję i zachęcić klientów do zakupów w swoim e-sklepie? Wysyłka ekspresowa to jeden z najważniejszych czynników. Sprawdź, jak może wpłynąć na Twój biznes.