
- Główna
- Baza wiedzy
- Fulfillment dla sklepów internetowych
Fulfillment dla sklepów internetowych
11.08.2023, autor: Reslogistic
Rynek e-commerce rośnie z roku na rok i polscy detaliści coraz chętniej korzystają z usługi fulfillmentu w procesie logistycznym. Ta koncepcja została wymyślona przez zespół platformy Amazon w USA, która potwierdziła swoją skuteczność i z biegiem czasu firma zaczęła organizować również logistykę dla innych sklepów internetowych.
Sukces jaki zapewniło wprowadzenie fulfillmentu dla sklepów internetowych na zachodzie został szybko dostrzeżony również w Polsce, dzięki czemu usługa ta zaczęła coraz powszechniej pojawiać się w ofercie polskich firm logistycznych. Obecnie fulfillment dla ecommerce to jedna z najbardziej opłacalnych usług, dzięki której można osiągnąć wysokie korzyści logistyczne.
Co to jest fulfillment i na czym polega? Takie pytanie coraz częściej otrzymujemy od wielu nowych klientów. Fullfilment to cały proces obsługi logistycznej począwszy od złożenia zamówienia przez kupującego aż do dostarczenia mu zakupionego towaru. Jako usługa magazynowo-logistyczna jest bardzo często poszukiwana przez sklepy internetowe. Działa ona w sposób automatyczny. Zlecenia ze sklepu internetowego przekazywane są do operatora, gdzie zamówienia są kompletowane, pakowane i wysyłane za pośrednictwem firm kurierskich.
Intensywne zmiany koniunktury na rynku e-commerce pokazały, że realizacja zamówień online potrafi przewyższyć tradycyjną sprzedaż i zajmuje znaczną część czasu zespołu. Może się zdarzyć, że nagły przyrost zamówień internetowych przerośnie możliwości i oczekiwania, dlatego konieczne będzie wynajęcie powierzchni magazynowej oraz zatrudnienie dodatkowej kadry. W rzeczywistości w tym przypadku fullfilment dla ecommerce jest znakomitym rozwiązaniem.
Kiedy fulfillment dla ecommerce jest najbardziej korzystną opcją?
Wybierając tą alternatywę możesz znacznie zmniejszyć koszty operacyjne, ale nie we wszystkich sytuacjach jest to najkorzystniejsza opcja. Konkretny obszar działalności firmy, najczęściej odgrywa w tym przypadku bardzo ważną rolę, ponieważ, jeśli sprzedajemy na przykład wyroby rękodzielnicze lub towary wymagające określonych warunków przechowywania, usługa może nie spełniać wymogów. Najlepszym rozwiązaniem przed wdrożeniem fulfillmentu do danego sklepu internetowego jest przeprowadzenie jakościowej analizy przewidywanych kosztów operacji logistycznych.
Co wchodzi w skład fulfillmentu?
Najczęstsze czynności w usłudze fulfillment dla ecommerce to: przyjmowanie zewnętrznych dostaw klientów, magazynowanie towarów, kompletacja i pakowanie zamówień; ich wysyłka i ewentualna obsługa zwrotów. Należy pamiętać, że w przypadku decyzji oddania części operacji e-sklepu do centrum logistycznego, zakres określonych czynności może być różny. Oznacza to, że w obsłudze fulfillmentu dla sklepu, operatorowi można zlecić wszystkie procesy logistyczne lub tylko ich część.
Firma logistyczna w łańcuchu sprzedawca-kupujący najczęściej pełni rolę pośrednika. Kiedy towary przybywają do magazynu realizującego fulfillment dla ecommerce, każda pozycja asortymentowa jest identyfikowana za pomocą kodu kreskowego. Dzięki temu przyjęcie, a w późniejszym czasie kompletacja zamówień jest bezbłędna.
Usługi fulfillmentu są zazwyczaj świadczone przez operatorów logistycznych z dużym doświadczeniem czego efektem jest szybka i bezbłędna kompletacja zamówień oraz krótszy czas dostawy do klienta. Dzięki skorzystaniu z takiego rozwiązania właściciel czy pracownik e-sklepu internetowego może w zamian za to skupić się na sprzedaży, reklamie i promocji. Efektem takiej współpracy z operatorem logistycznym jest zwiększenie dochodów w sklepie.
Centrum logistyczne z ofertą fulfillment dla ecommerce
Obsługa logistyczna sklepów internetowych niezależnie od sprzedawanych produktów nie stanowi dla nas żadnego znaczenia. Hala magazynowa centrum logistycznego Reslogistic oferująca usługi fulfillment dla ecommerce wyposażona jest w wielopoziomowe systemy regałowe, przenośniki oraz systemy zarządzania magazynem. Automatyzacja znacznie oszczędza czas i ułatwia obsługę zwrotów w sklepach internetowych. W ocenie sytuacji na światowym rynku e-commerce, strona polska przedstawia się naprawdę bardzo korzystnie w progresie tej płaszczyzny logistyki.
Wszelkie przesłanki prognozują intensywny przyrost, a działające przedsiębiorstwa coraz szybciej się powiększają. Warto zauważyć, że logistyka i szybka dostawa towaru do klienta to zdecydowanie priorytetowe aspekty e-commerce, dlatego wybór doświadczonego centrum logistycznego to już połowa sukcesu. Jeżeli logistyka Twojego sklepu internetowego zaczyna Cię przerastać a obsługa zamówień w okresie szczytu sprzedaży jest bardzo uciążliwa i pochłania zbyt wiele czasu skorzystaj z usługi – wybierz pełny proces fulfillmentu. Wybierz usługę fulfillment dla ecommerce dla sklepów internetowych w Reslogistic.

Pomimo rosnącej popularności zakupów w sieci jest i tak trudny okres w branży c-commerce. Pandemia, inflacja, wojna na wschodzie, globalny kryzys gospodarczy generuje wzrost kosztów pracy, jak i cen surowców oraz materiałów, a także samego najmu i mediów. Dodatkowo idą w górę raty kredytów jak i obciążenia podatkowe.

Innowacyjność produktów, wysoka ich jakość oraz sprawna dystrybucja – jest to klucz do sukcesu dla każdej branży. Szczególnie w przypadku branży artykułów dla niemowląt i dzieci, która obecnie przeżywa dynamiczny wzrost. Rodzicom pociech zależy, aby miały wszystko co najlepsze. W całym procesie przepływu produktów tej branży coraz większe znaczenie ma logistyka.

Reslogistic – lider sektora logistyki magazynowej w Polsce południowo – wschodniej. Oprócz usług kompleksowej obsługi magazynowo- logistycznej dysponujemy nieruchomościami. Najcenniejszymi zasobami są działki inwestycyjne w bardzo dogodnej lokalizacji - bezpośrednim sąsiedztwie Strefy Ekonomicznej PPNT Aeropolis w Głogowie Małopolskim i w Rudnej Małej w województwie podkarpackim, przy drodze krajowej nr 9 oraz 700 m od węzła komunikacyjnego autostrady A4.