
- Główna
- Baza wiedzy
- Wsparcie logistyczne dla sklepu internetowego
Wsparcie logistyczne dla sklepu internetowego
10.08.2021, autor: Reslogistic
Opinie klientów są ważnym aspektem zakupów online. Pozytywne przyciągają klientów, więc najlepsza obsługa klienta leży w interesie sprzedawcy. Dlatego oprócz samej jakości produktu ważny jest także kontakt z klientem, koszt przesyłki, a przede wszystkim sprawna i szybka wysyłka towaru.
Sprzedaż artykułów w sklepie stacjonarnym bardzo różni się od sprzedaży internetowej. Jeśli kiedykolwiek sprzedałeś produkt w określonej lokalizacji, to nie jest to zbyt konkurencyjne w stosunku do innych sprzedawców z podobnej linii produktów. Klienci nie mają pełnych informacji o rynku podczas kupowania produktów w konkretnym mieście, w lokalnym sklepie.
Magazyn zewnętrzny dla e-commece
Konkurencja w internecie jest ostra, a klienci praktycznie nie mają ograniczeń w porównywaniu ofert. Ceny mogą być takie same ze względu na niewielkie różnice w produktach. Głównymi czynnikami, na które potencjalni klienci często zwracają uwagę w tej sytuacji, jest szybki czas dostawy towaru, szybkość reakcji obsługi klienta, obsługa reklamacji i zwrotów szczególnie w szczycie sezonu sprzedaży. Te elementy muszą być szczególnie dobrze zorganizowane. Logistyka e-commerce to duże wyzwanie dla Twojego e-sklepu. Jeśli brakuje Ci pracowników lub masz zbyt małą powierzchnię możesz rozważyć skorzystanie z usług magazynu zewnętrznego w centrum logistycznym. Uzyskasz dzięki temu gwarancję błyskawicznej dostawy zakupionego towarów w sklepie internetowym do klienta, brak jakichkolwiek problemów z wysyłką, bezbłędną obsługę wysyłek w szczycie sprzedaży.
Jak działa profesjonalne Centrum Logistyczne?
Logistyka sklepu internetowego prowadzona jest kompleksowo od A do Z. Proces ten obejmuje dostarczenie towaru do magazynu, przyjmowanie zamówień od klientów, kompletację, pakowanie, wysyłkę i obsługę. Zlecając ten obszar wyspecjalizowanej firmie świadczącej usługi logistyczne, możesz skupić się na innych aspektach swojej działalności biznesowej, takich jak zarządzanie, marketing czy administracja.
Obowiązki e-commerce i odpady
Jednym z obowiązków bezpośrednio związanych ze sprzedażą internetową jest rejestracja w BDO i uiszczanie opłat. Powinieneś znać te warunki. bo brak rejestracji w BDO może skutkować surowymi karami. Są systemy magazynowe z których można uzyskać informacje o materiałach opakowaniowych użytych do pakowania towaru. Dlatego jeżeli zdecydujesz się na współpracę z centrum logistycznym, zapytaj, czy posiadają takie systemy, abyś miał gotowe raporty do rocznego zestawienia dla BDO.

Sprawna logistyka powinna być efektywnym „krwioobiegiem” każdej firmy prowadzącej działalność e-commerce. Zwłaszcza, gdy zmienność rynku, oczekiwania klientów, rosnąca konkurencja wciąż stawiają nowe wymagania i zmuszają do wprowadzania coraz to nowych rozwiązań.

Rynek usług logistycznych w Polsce, choć jeszcze młody, w ostatnich latach uległ sporym przeobrażeniom i znacznemu przyspieszeniu. Ma to związek ze stale rosnącym, w ostatnich dekadach, zapotrzebowaniem na tego typu usługi logistyczne.

Chociaż powoli się to normuje, nie istnieje jeszcze przejrzysta, zunifikowana i ogólnie przyjęta standaryzacja magazynów. Przede wszystkim brak jest organizacji, która rzetelnie zajęłaby się tym zagadnieniem, przyznając stosowne certyfikaty i klasy obiektom magazynowych.