
- Główna
- Baza wiedzy
- Wsparcie logistyczne dla sklepu internetowego
Wsparcie logistyczne dla sklepu internetowego
04.08.2023, autor: Reslogistic
Opinie klientów są ważnym aspektem zakupów online. Pozytywnie przyciągają klientów, więc najlepsza obsługa klienta leży w interesie sprzedawcy. Dlatego oprócz samej jakości produktu ważny jest także kontakt z klientem, koszt przesyłki, a przede wszystkim sprawna i szybka wysyłka towaru.
Sprzedaż artykułów w sklepie stacjonarnym bardzo różni się od sprzedaży internetowej. Jeśli kiedykolwiek sprzedałeś produkt w określonej lokalizacji, to nie jest to zbyt konkurencyjne w stosunku do innych sprzedawców z podobnej linii produktów. Klienci nie mają pełnych informacji o rynku podczas kupowania produktów w konkretnym mieście, w lokalnym sklepie.
Magazyn zewnętrzny dla e-commece
Konkurencja w internecie jest ostra, a klienci praktycznie nie mają ograniczeń w porównywaniu ofert. Ceny mogą być takie same ze względu na niewielkie różnice w produktach. Głównymi czynnikami, na które potencjalni klienci często zwracają uwagę w tej sytuacji, jest szybki czas dostawy towaru, szybkość reakcji obsługi klienta, obsługa reklamacji i zwrotów szczególnie w szczycie sezonu sprzedaży. Te elementy muszą być szczególnie dobrze zorganizowane. Obsługa sklepów internetowych i ich logistyka to duże wyzwanie. Jeśli brakuje Ci pracowników lub masz zbyt małą powierzchnię możesz rozważyć skorzystanie z usług magazynu zewnętrznego w centrum logistycznym. Uzyskasz dzięki temu gwarancję błyskawicznej dostawy zakupionego towarów w sklepie internetowym do klienta, brak jakichkolwiek problemów z wysyłką, bezbłędną obsługę wysyłek w szczycie sprzedaży. Pełny wachlarz usług obejmujących kompletowanie towarów, logistykę i obsługę sklepów internetowych tj. pakowanie paczek e-commerce świadczy nasza doświadczona kadra Reslogistic.
Jak działa profesjonalne Centrum Logistyczne?
Logistyka sklepów internetowego prowadzona jest kompleksowo od A do Z. Proces ten obejmuje dostarczenie towaru do magazynu, przyjmowanie zamówień od klientów, kompletowanie towarów, pakowanie, wysyłkę i obsługę. Zlecając ten obszar wyspecjalizowanej firmie świadczącej usługi logistyczne, możesz skupić się na innych aspektach swojej działalności biznesowej, takich jak zarządzanie, marketing czy administracja.
Obowiązki e-commerce i odpady
Jednym z obowiązków bezpośrednio związanych ze sprzedażą internetową jest rejestracja w BDO i uiszczanie opłat. Powinieneś znać te warunki. bo brak rejestracji w BDO może skutkować surowymi karami. Są systemy magazynowe z których można uzyskać informacje o materiałach opakowaniowych użytych do pakowania towaru. Dlatego jeżeli zdecydujesz się na współpracę z centrum logistycznym, zapytaj, czy posiadają takie systemy, abyś miał gotowe raporty do rocznego zestawienia dla BDO.

Pomimo rosnącej popularności zakupów w sieci jest i tak trudny okres w branży c-commerce. Pandemia, inflacja, wojna na wschodzie, globalny kryzys gospodarczy generuje wzrost kosztów pracy, jak i cen surowców oraz materiałów, a także samego najmu i mediów. Dodatkowo idą w górę raty kredytów jak i obciążenia podatkowe.

Innowacyjność produktów, wysoka ich jakość oraz sprawna dystrybucja – jest to klucz do sukcesu dla każdej branży. Szczególnie w przypadku branży artykułów dla niemowląt i dzieci, która obecnie przeżywa dynamiczny wzrost. Rodzicom pociech zależy, aby miały wszystko co najlepsze. W całym procesie przepływu produktów tej branży coraz większe znaczenie ma logistyka.

Reslogistic – lider sektora logistyki magazynowej w Polsce południowo – wschodniej. Oprócz usług kompleksowej obsługi magazynowo- logistycznej dysponujemy nieruchomościami. Najcenniejszymi zasobami są działki inwestycyjne w bardzo dogodnej lokalizacji - bezpośrednim sąsiedztwie Strefy Ekonomicznej PPNT Aeropolis w Głogowie Małopolskim i w Rudnej Małej w województwie podkarpackim, przy drodze krajowej nr 9 oraz 700 m od węzła komunikacyjnego autostrady A4.