- Główna
- Baza wiedzy
- Fulfillment a wzrost sprzedaży - jak wpływa na sukces sklepu online?
Fulfillment a wzrost sprzedaży - jak wpływa na sukces sklepu online?
18.01.2024, autor:
W jaki sposób fulfillment pomaga zwiększać rentowność sklepu internetowego?
Fulfillment dla branży e-commerce jest to przejęcie przez zewnętrznego operatora magazynu – realizacja zamówień, obsługi zwrotów, negocjowanie umów z kurierami, zamawianie materiałów do pakowania zleceń, itp.
Fulfillment daje możliwość wyoutsourcowania towaru do firmy zewnętrznej, która w dziedzinie magazynowo logistycznej jest ekspertem. Dzięki takim poczynaniom biznes internetowy zyskuje niemalże nieograniczoną możliwość skalowania biznesu oraz więcej czasu dla spraw, którymi nie było czasu się zająć, tj. zwiększanie sprzedaży czy uruchamianie nowych gałęzi biznesu, marketing.
Korzyści z korzystania z usługi fulfillmentu
Wynajem magazynu, ubezpieczenie, sprzęt, wynagrodzenia pracowników itd. - to wszystko koszty, które są ponoszone miesięcznie przy prowadzeniu logistyki na własną rękę. Outsourcując ten obszar przedsięwzięcia nie pozbywamy się zupełnie kosztów - jednak zmieniamy stałe opłaty na zmienne. Jak to jest? Korzystając z magazynu zewnętrznego płacimy tylko za tą powierzchnię, którą realnie wykorzystamy (my zaś dbamy o to, aby jej wykorzystanie było jak najbardziej efektywne).
W okresie peaków sprzedażowych, nie musisz zatrudniać dodatkowych pracowników, nie musimy ich szkolić. Nie dotyczy Cię również problem rotacji, wszystko to bierze na siebie operator logistyczny taki jak my.
Kolejną korzyścią, również finansową jest efekt skali. W związku z tym, że operator logistyczny obsługuje wielu klientów (jest magazynem multiklienckim) koszty dzielą się pomiędzy wszystkimi firmami. Pamiętajmy również o niefinansowych korzyściach, które wynikają ze współpracy z operatorem logistycznym dla eCommerce. Mianowicie o usługach, które z czasem mogą stać się naszą przewagą konkurencyjną. Współpraca z centrum logistycznym pozwala szybko się rozwinąć, dzięki czemu możesz uruchamiać nowe kanały sprzedaży. Podpięcie się do różnych platform nie będzie sprawiało problemu, ponieważ taki operator jak my ma już stworzoną ścieżkę integracji z różnymi systemami.
Podsumowując korzyści:
Koszty stałe zamieniasz na zmienne,
Nie masz problemów z zatrudnianiem i rotacją pracowników,
Korzystasz z efektu skali,
Nie musisz samodzielnie negocjować umów z kurierami,
Zyskujesz elementy przewagi konkurencyjnej.
Outsourcing logistyki magazynowej w modelu fulfillmentowym to tylko jeden z modeli logistycznych, który może wybrać e-sklep. Posiadanie własnego magazynu tuż obok może wydawać się komfortowym i bezpiecznym rozwiązaniem. Należy zwrócić uwagę, że wiąże się jednak z dużą inwestycją czasową jak i finansową oraz gotowością uczenia się na swoich błędach. Jeżeli chcemy mocno skalować biznes, skupiać się na działaniach marketingowych i sprzedaży, uruchamiać nowe rynki, to warto zastanowić się, czy skorzystanie z usług operatora logistycznego w zakresie logistyki magazynowej i fulfillmentu nie będzie lepszym rozwiązaniem. Zwróćmy uwagę, że np. w sprawach prawnych udajemy się do prawników, lub do księgowych w biurach rachunkowych w celu rozliczenie faktur, to tak samo możemy udać się do operatora logistycznego w celu powierzenia swojej logistyki eCommerce.
Zapraszamy do kontaktu z naszych działem sprzedaży,
Zakupy przez Internet cieszą się ogromną popularnością. Dlatego branża e-commerce jeszcze nigdy nie miała się tak dobrze. Zamierzasz spróbować w niej swoich sił? A może już prowadzisz e-sklep? Sprawdź, jakie znaczenie ma magazyn dla e-commerce i dowiedz się, jak wybrać odpowiedni.
Stan środowiska naturalnego budzi niepokój nie tylko naukowców i polityków, ale też sporej części społeczeństwa. I dlatego coraz popularniejsza jest również ekologia w biznesie. Jak może to wyglądać w przypadku sklepów internetowych? Poznaj proste i sprawdzone rozwiązanie od Reslogistic.
Sprzedaż internetowa jeszcze nigdy nie była tak popularna. Lawinowy wzrost liczby klientów e-sklepów, przekłada się z kolei na rozwój branży e-commerce. Co zrobić, aby wyprzedzić konkurencję i zachęcić klientów do zakupów w swoim e-sklepie? Wysyłka ekspresowa to jeden z najważniejszych czynników. Sprawdź, jak może wpłynąć na Twój biznes.