Czy wybrać własny magazyn eCommerce, czy jednak usługę fulfillment?

Oba rozwiązania posiadają wady i zalety. Uzależnione są od kwestii budżetowych, jak i od skali prowadzonego przedsięwzięcia. Dodatkowo także od czasu, który ma się na wykonywanie wskazanych czynności w jego zakresie.

Należy pamiętać, że outsourcing pozwala na odciążenie głównej osi prowadzonego biznesu i pozwala na skupieniu się na najważniejszych aspektach przedsiębiorstwa, zaś w sytuacji pandemii jest to kluczowe działanie.

Więc własny magazyn e-commerce czy jednak fulfillment?

Trudno odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie, które rozwiązanie jest lepsze, ponieważ wpływa na to wiele zmiennych. Można w pewnym przybliżeniu stwierdzić, które jest bardziej odpowiednie w danej sytuacji i z czym wiążą się określone korzyści.

WŁASNY MAGAZYN- wady i zalety

Własny magazyn to rzecz jasna pełna niezależność i kontrola nad obiektem. Jest to poważna inwestycja z założeniem, że nasza działalność będzie utrzymywać się na tym samym poziomie jak i nawet lepszym. W obecnych czasach na taki krok decydują się głównie rozwinięte firmy, które mogą pozwolić sobie na rozbudowę zaplecza bez obaw o jakiekolwiek straty. Należy również zauważyć, że własny magazyn to dodatkowe koszty, której są związane z jego obsługą. Do tego wszystkiego dochodzą kwestie spełniania przepisów różnego rodzaju oraz wszelka dokumentacja związana z zarządzaniem obiektem.

FULFILLMENT- kiedy warto?

W przypadku fulfillmentu zdecydowanie łatwiej kontrolować kwestie budżetowe, ponieważ fulfillment , jako usługa oferowana przez operatorów logistycznych nie łączy się nas na stałe z infrastrukturą. Warto rozważyć to rozwiązanie, ponieważ nie polega na samym składowaniu zapasów w magazynie zewnętrznym. Fulfillment jest właściwie całkowitą obsługą towaru, który znajduje się w magazynie. W ofercie Reslogistic są to działania, takie jak:

·       Przyjęcie dostawy zewnętrznych na magazyn,

·       Magazynowanie,

·       Kompletacja i pakowanie zleceń,

·       Organizacja wysyłki,

·       Obsługa zwrotów,

·       Szereg usług dodatkowych (tworzenie zestawów, insertowanie, etykietowanie).

Świadczymy pełen zakres usług dla branży e-ommerce, który może zostać poszerzony zgodnie z specyfiką biznesu Klienta.

WŁASNY MAGAZYN E-COMMERCE CZY FULFILLMENT?

W obecnej sytuacji, w której najwięcej czasu i wysiłku większość firm przeznacza na utrzymanie się na rynku czy ograniczenie strat, to idealnym rozwiązaniem jest outsourcing logistyczny. Jeżeli pozwala na to budżet, to może się to w bardzo szybkim czasie zwrócić, dzięki temu, że ma się czas np. jedynie na produkcję czy doskonalenie oferowanych przez daną firmę produktów. Można skupić się na działaniach marketingowych czy innych aspektach przedsiębiorstwa, a sprawy magazynowe i wysyłkowe pozostawić zewnętrznemu podmiotowi.

Jako operator logistyczny z ponad 10- letnim doświadczenie w branży e-commerce jesteśmy otwarci na nowe projekty logistyczne.

Zapraszamy zarówno start’ upy jak i małe sklepy, średnie czy duże.

Reslogistic – partner logistyczny dla Twojego biznesu!