Sukces w branży e-commerce zależy m.in. od skutecznego marketingu oraz sprawnej logistyki. Co więc zrobić, aby obsługa sklepu internetowego była szybka i spełniała oczekiwania klientów? Rozwiązanie to fulfillment e-sklepu. Sprawdź, co kryje się za tym pojęciem i jak wygląda w praktyce.

Na czym polega fulfillment?

Zorganizowanie procesów logistycznych bywa skomplikowane. Jednocześnie jest to fundament dobrze działającego sklepu internetowego. Klienci oczekują bowiem, aby zamówione przez nich towary docierały ekspresowo oraz w nienaruszonym stanie. I właśnie tutaj pojawia się fulfillment. Co to takiego? Jest to usługa polegająca na zleceniu obsługi zamówień zewnętrznemu operatorowi.

Fulfillment można rozumieć jako outsourcing. E-commerce, którego celem działalności jest sprzedaż internetowa, nie musi dzięki temu samodzielnie zajmować się logistyką. Zadania te przejmuje firma zewnętrzna, czyli operator logistyczny. Takie wsparcie sprzedaży wysyłkowej to coraz popularniejsze rozwiązanie, z którego korzystają startupy oraz średnie i duże sklepy.

Jakie usługi wchodzą w skład fulfillmentu?

Zakres usług obejmujących fulfillment zależy od firmy, która ma zająć się outsourcingiem. W przypadku Reslogistic jest to kompleksowa obsługa sklepów internetowych. Jak to wygląda w praktyce? Kolejne etapy wyglądają następująco:

Przyjęcie i rozładunek towarów – asortyment jest do Twojej dyspozycji w ciągu 24h od momentu przyjęcia na magazyn.

Magazynowanie – w specjalnie wydzielonej strefie, na półkach dostosowanych do rodzaju towaru.

Kompletacja – przy zastosowaniu odpowiednich maszyn oraz systemu WNS.

Pakowanie – zgodnie z podanymi wytycznymi.

Wysyłka – wszystkie towary są wysyłane tego samego dnia.

Obsługa zwrotów – umożliwiamy ponowną sprzedaż towaru.

Logistyka obsługi klienta zdejmuje z Twoich barków wiele obowiązków. Kiedy Ty sprzedajesz, my zajmujemy się magazynowaniem, pakowaniem i wysyłaniem zamówień. Gwarancja ich realizacji tego samego dnia daje zaś pewność, że dotrą do klientów w ekspresowym tempie.

Fulfillment e-commerce – zalety

Fulfillment wyręczy Cię w wielu procesach, zmniejszając w ten sposób ilość codziennych obowiązków. Trzeba też pamiętać, że wynajmowanie całego magazynu wiąże się z dodatkowymi kosztami. Dotyczy to choćby zużywania sprzętu magazynowego, dbałości o odpowiednie warunki oraz zarządzania pracownikami. Outsourcing obsługi klienta powoduje, że nie musisz się tym przejmować. Jakie jeszcze korzyści przynosi fulfillment w e-commerce?

Skalowalność

Skalowalność to ważne pojęcie w przypadku biznesów, które są nastawione na dynamiczny rozwój. Co oznacza? Jest to zdolność do szybkiego dostosowania zasobów do zmieniających się rozmiarów biznesu. W przypadku sklepów internetowych wzrost ilości zamówień lub dalsza ekspansja firmy powodują m.in.  konieczność powiększenia przestrzeni magazynowej. Obsługa klienta w logistyce musi zaś jednocześnie zachować dotychczasowe tempo realizacji zamówień. Decydując się na fulfillment, możesz powierzyć te sprawy operatorowi.

Oszczędność przestrzeni i czasu

Logistyczna obsługa e-commerce poprzez fulfillment eliminuje potrzebę obsługiwania własnego magazynu. Pozwoli to nie tylko na redukcję kosztów, ale też zaoszczędzi Twój czas. Zamiast skupiać się na realizacji zamówień, możesz rozwijać swój biznes, koncentrując się na marketingu. Zyskasz też spokój: Twój asortyment będzie bezpieczny, a zamówienia szybko dotrą do klientów.

Wysoka jakość obsługi

Obsługa i pakowanie zamówień na większą skalę, wymagają korzystania z profesjonalnych rozwiązań. Fulfillment to zaś zaawansowane systemy, zmniejszające ryzyko błędów oraz przyspieszające przebieg wszystkich procesów. W Reslogistic stosujemy m.in. WMS, czyli magazynowy system informatyczny. Jakość obsługi jest dzięki temu na maksymalnie wysokim poziomie.

Zaufaj ekspertom od logistyki i rozwiń swój biznes!

Obsługa zamówień w sklepie internetowym może być szybka, fachowa i bezproblemowa. Dzięki Reslogistic prowadzenie biznesu stanie się znacznie prostsze, a poszczególne procesy będą wydajniejsze. Dopasujemy się także do specyficznych potrzeb firmy: oferujemy wiele usług dodatkowych, takich jak choćby tworzenie zestawów, etykietowanie lub dokładanie próbek. Powierz logistykę specjalistom i zdecyduj się na fulfillment od Reslogistic.