
- Główna
- Baza wiedzy
- Outsourcing usług Co-packing
Outsourcing usług Co-packing
03.04.2020, autor: Reslogistic
Co packing czyli konfekcjonowanie towaru jest nazwą dla kompleksowej usługi pakowania lub przepakowywania towarów, czy przygotowania zestawów promocyjnych. Cały czas wzrasta zapotrzebowanie na outsourcing usług co-packing, co sprawia, że na rynku stale przybywa firm oferujących konfekcjonowanie towarów.
Co więcej, coraz częściej usługa ta zlecana jest profesjonalistom. Dzięki zleceniu usługi na zewnątrz można ograniczyć koszty związane z zatrudnieniem pracowników, zakupem odpowiedniego sprzętu czy przede wszystkim można wykorzystać daną powierzchnię magazynową na inne cele przedsiębiorstwa.
Z usług copaking korzystają najczęściej sklepy specjalizujące się w sprzedaży internetowej, firmy zajmujące się produkcją czy dystrybucją towarów spożywczych, farmaceutycznych, jak i kosmetycznych czy nawet z branży odzieżowej.
outsourcing usług co-packing
Reslogistic jako firma świadcząca kompleksową usługę magazynowo logistyczną oferuje także szereg dodatkowych usług tj. copacking, czyli konfekcjonowanie towaru. Klienci mogą sami decydować o wyborze zakresu usług, z jakich chcą skorzystać oraz o momencie ich wprowadzenia, np. podczas wzmożonej sprzedaży.
Pakowanie i konfekcjonowanie towarów
Proces konfekcjonowanie towarów w najprostszym rozumieniu dzieli się na dwa etapy:
Picking- odbiór towaru z miejsca w jakim jest składowany, oraz dostarczenie go do miejsca, tzw. strefy pakowania;
Packing- pakowanie towaru wg wytycznych klienta, oraz w taki sposób, aby paczka dotarła w stanie nienaruszonym do swojego odbiorcy.
Outsourcing usług związanych z Co-Packing
Świadczymy usługi związane z co packing, tj.:
Przepakowywanie produktów z opakowań zbiorczych do opakowań jednostkowych określonych towarów;
Dołączanie gratisów do przepakowanych paczek;
Tworzenie zestawów promocyjnych;
Etykietowanie poszczególnych jednostek sprzedażowych.
Zatrudniamy odpowiednio wykwalifikowany personel, który dba o jakość wykonanej usługi.

Sprawna logistyka powinna być efektywnym „krwioobiegiem” każdej firmy prowadzącej działalność e-commerce. Zwłaszcza, gdy zmienność rynku, oczekiwania klientów, rosnąca konkurencja wciąż stawiają nowe wymagania i zmuszają do wprowadzania coraz to nowych rozwiązań.

Rynek usług logistycznych w Polsce, choć jeszcze młody, w ostatnich latach uległ sporym przeobrażeniom i znacznemu przyspieszeniu. Ma to związek ze stale rosnącym, w ostatnich dekadach, zapotrzebowaniem na tego typu usługi logistyczne.

Chociaż powoli się to normuje, nie istnieje jeszcze przejrzysta, zunifikowana i ogólnie przyjęta standaryzacja magazynów. Przede wszystkim brak jest organizacji, która rzetelnie zajęłaby się tym zagadnieniem, przyznając stosowne certyfikaty i klasy obiektom magazynowych.