Pomimo rosnącej popularności zakupów w sieci jest i tak trudny okres w branży c-commerce. Pandemia, inflacja, wojna na wschodzie, globalny kryzys gospodarczy generuje wzrost kosztów pracy, jak i cen surowców oraz materiałów, a także samego najmu i mediów. Dodatkowo idą w górę raty kredytów jak i obciążenia podatkowe.

Wszystko to sprawia, że koszty prowadzenia działalności są znacznie wyższe. Wysokie koszty stałe, jakimi są koszty logistyki w przypadku przedsiębiorstw, które wykorzystują własny magazyn, powoduje spadek rentowności biznesu.

Gdzie jesteśmy w stanie obniżyć koszty?

Koszt opakowania i zabezpieczenia produktu.

Prowadzenie e-sklepu jest związane z potrzebą ciągłego zaopatrywania się w materiały do pakowania przesyłek, tj. opakowania kartonowe, folie, taśmy, koperty, wypełniacze itp. Proces ten można usprawnić. Zamawianie jednorazowo większej ilości materiałów u stałego dostawcy umożliwia negocjację ceny poszczególnych materiałów, a w efekcie obniżenie kosztów niezbędnych produktów. Na obniżenie kosztów wyżej wymienionych materiałów może wpłynąć decyzja o współpracy z operatorem logistycznym jakim jest np. Reslogistic, który umożliwi dostęp do zachęcających cenowo materiałów, szczególnie w przypadku używania opakowań o standardowych wymiarach, które nie są w żaden sposób personalizowane pod konkretnego klienta.

Koszty przesyłek.

Jednym z najistotniejszych elementów składowych oferty jest sam koszt wysyłki. Nieliczne e-sklepy decydują się na niedoliczanie kosztów wysyłki do ostatecznej wartości zamówienia. Tymczasem dla samego odbiorcy wysokość tychże kosztów ma dość spore znaczenie. Korzystając z outsourcingu magazynowego możesz liczyć na znacznie niższe koszty wysyłki, z racji wolumenu wysyłek przez operatora logistycznego, który świadczy usługi dla branży ecommerce dla wielu e-sklepów.

Czy jest możliwy sklep internetowy bez magazynu?

Bez względu na miejsce, czy posiadasz własny czy wynajęty magazyn, przechowywanie zapasów za każdym razem generuje koszty. Nie muszą być one widoczne jako comiesięczna faktura. Jeżeli inwestuje się w swój magazyn lub wynajem, należy brać pod uwagę konieczność utrzymania także niewykorzystanej powierzchni, która z biegiem czasu może okazać się potrzebna w chwili większego zatowarowania, gdy pojawią się szczyty sprzedażowe.

Bardzo dobrym rozwiązaniem dla małych i średnich e-sklepów, które chciałyby ponosić koszty jedynie za faktycznie wykorzystaną powierzchnię, jest skorzystanie z usług operatora logistycznego  - wynajem zewnętrznego magazynu. Przy takim rozwiązaniu nie trzeba martwić się o wielkość magazynu, realizacje zleceń czy inne operacje, które bez problemu wykona firma zewnętrza. Jak się okazuje będzie to mniejszy nakład finansowym. 

Koszt pracowników

Zatrudnienie pracowników, ich rotacja, organizacja szkoleń czy odpowiedni nadzór. Powyżej wymienione działania generują dodatkowe koszty, które mogą czasami blokować rozwój e-biznesu. Na ostateczną wartość realizacji zamówienia mają wpływ również koszty zatrudnienia. Decyzją, która może mieć ważny wpływ na rozwój działalności jest zlecenie obsługi swojego biznesu e-commerce firmie logistycznej. Dzięki skorzystaniu z usług operatora logistycznego nie musisz martwić się o pracowników, korzystasz w pełni kompleksowo z firmy zewnętrznej.

 

Chcąc skorzystać z usług operatora logistycznego należy porównać wszystkie za i przeciw, a przede wszystkim porównać koszty.

Pamiętaj – w firmie zewnętrznej płacisz za faktycznie wykorzystaną powierzchnie w danym miesiącu, więc Twoje koszty stałe zamieniają się na zmienne.